TittelInformasjonLenke
Norges Tennisforbund
Norges Tennisforbund er en sammenslutning av de lag eller grupper av lag innenfor Norges Idrettsforbund og olympiske og paralympiske komitè (NIF) som driver med tennis.
www.tennis.no
Turneringer
Her finner du informasjon fra Norges Tennisforbund om turneringer med lenker til blant annet terminliste og Tournament Software.
www.tennis.no/spiller/turneringer/terminliste
Universal Tennis Rating (UTR)

NTF besluttet i 2018 å implementere Universal Tennis Rating (UTR) i norsk tennis fra 1. januar 2019. UTR er en rating som gir en måling av spillerens ferdighetsnivå.

Alle spillere som deltar i turneringer og lagkamper i Norge kan opprette en brukerkonto på myutr.com. Det er helt gratis og ved registrering får du vite din Universal Tennis Rating til enhver tid.

www.tennis.no/spiller/utr
Tennis KidsHer er Norges Tennisforbund sin offisielle side for Tennis Kids.
www.ntftenniskids.no
En god idrettsforelder
Olympiatoppen har utviklet noen anbefalinger som har til hensikt å hjelpe foreldre til å få en bedre forståelse av sin rolle. Gjennom ditt engasjement og din adferd kan du hjelpe barn til å få gode idrettsopplevelser.www.olympiatoppen.no/fagomraader/talentutvikling..
Barneidrett
Informasjon om barneidrett fra Norges idrettsforbund.
www.idrettsforbundet.no/tema/barneidrett
Spillerguiden
Spillerguiden er et praktisk verktøy som reflekterer norsk tennis sin filosofi: Aktiv livet ut, men også for de som vil bli så gode som overhode mulig. Spillerguiden er utviklet av Norges Tennisforbund. Det er en guide for tennisspillere, foreldre, tennistrenere og tennisklubb administratorer.
www.spillerguiden.no

Skadefri
Skadefri er et prosjekt underlagt Senter for idrettsskadeforskning. Skadefri er laget for å gjøre kunnskapen om idrettsskader og deres forebygging lett tilgjengelig.
www.skadefri.no/idretter/tennis